top of page

Algemene huurvoorwaarden

Minderheid

  In geen geval zal de Cottage du Vieux Chêne instemmen met een contract met een persoon onder de 18 jaar. Alle reserveringen gemaakt door personen onder de 18 jaar worden als onbestaande beschouwd, zonder dat de klant enige schadevergoeding kan eisen van Cottage du Vieux Chêne. De klant is verplicht Le Cottage du Vieux Chêne te vrijwaren voor alle directe en indirecte gevolgen verbonden aan het feit dat hij een reservering heeft gemaakt door het invoeren van onjuiste gegevens.​

Afwezigheid van het herroepingsrecht

Volgens artikel VI.53 van het Wetboek van economisch recht kan de klant, in het geval van een overeenkomst voor het verstrekken van accommodatiediensten voor andere dan residentiële doeleinden, het herroepingsrecht niet uitoefenen binnen 14 dagen na zijn reservering, onverminderd zijn recht het contract te beëindigen of over te dragen.

Beëindiging van het contract

Bij de Cottage du Vieux Chêne:

 

A. de Cottage du Vieux Chêne beëindigt het contract voor aanvang van het verblijf wegens omstandigheden die niet te wijten zijn aan de huurder-cliënt. In dit geval kan de huurder-klant kiezen, behoudens in geval van overmacht:

1° Een ander aanbod accepteren om de accommodatie op een later tijdstip dan de oorspronkelijke reservering beschikbaar te stellen. 

 

2° De terugbetaling eisen, zo spoedig mogelijk, van alle bedragen die hij heeft betaald ter uitvoering van het contract. Anderzijds kan de huurder-cliënt geen aanspraak maken op schadevergoeding in geval van overmacht, gedefinieerd als elke abnormale en onvoorzienbare omstandigheid buiten de wil van Le Cottage du Vieux Chêne en waarvan de gevolgen ondanks alle inzet niet konden worden vermeden (voor voorbeeld, zonder dat deze lijst uitputtend is: feit toe te schrijven aan de eigenaar, oorlog, slecht weer, brand, overstromingen, natuurrampen, pandemie, in quarantaine geplaatst gebied, overlijden van de eigenaar, enz.). Behalve in geval van overmacht heeft de huurder-klant het recht om een vergoeding te eisen die overeenstemt met de werkelijk geleden schade en gerechtvaardigd door bewijsstukken. Deze vergoeding wordt in ieder geval gemaximeerd op 30% van de huurprijs exclusief lasten.

 

B. Le Cottage du Vieux Chêne beëindigt het contract door schuld van de huurder-cliënt zonder opzegtermijn of vergoeding indien:

 

1° Voor aanvang van het verblijf houdt de huurder-cliënt zich niet aan de geldende voorschriften op het moment van de reservering en/of de betalingsvoorwaarden en/of maakt hij een fout bij het invoeren van zijn gegevens tijdens de reserveringsprocedure;

 

2° Tijdens het verblijf voldoet de huurder-cliënt niet aan de verplichtingen waartoe hij gehouden is krachtens de algemene en bijzondere voorwaarden van het contract. In geval van opzegging door schuld van de huurder-klant, zal deze ook aansprakelijk zijn jegens Cottage du Vieux Chêne voor de hiervoor voorziene bedragen. 

Door de huurder klant

 

Bovendien, als de huurder-klant het contract beëindigt buiten een geval van overmacht, is hij aansprakelijk jegens Cottage du Vieux Chêne voor vergoeding van de schade die hijzelf en de eigenaar hebben geleden, overeenkomend met alle administratiekosten en een flat- schadevergoeding als volgt berekenen:

 

Indien de opzegging meer dan 42 dagen voor de aanvangsdatum van het verblijf plaatsvindt: 30% van de huurprijs; Indien de opzegging plaatsvindt tussen de 42e dag (inclusief) en de 28e dag (exclusief) voor de ingangsdatum van het verblijf: 60% van de huurprijs; Indien de opzegging plaatsvindt tussen de 28e dag (inclusief) en de 2e dag (exclusief) voor de ingangsdatum van het verblijf: 90% huurprijs; Indien de opzegging plaatsvindt op de 2e dag (inclusief) voor de ingangsdatum van het verblijf of later: 100% totaalprijs van de huurprijs.

Door overmacht

 

In het geval dat het contract ondanks alle door de partijen vereiste zorgvuldigheid niet kon worden uitgevoerd om onvoorziene redenen buiten hun macht, zullen de principes met betrekking tot overmacht van toepassing zijn met betrekking tot het contractuele saldo. Elke partij zal in dat geval zorg dragen voor de belangen van de andere partij. De huurder zal er in eerste instantie mee akkoord gaan om de woning zoveel mogelijk terug te huren om de eigenaar zo min mogelijk schade te berokkenen. 

Verantwoordelijkheden van de huurder opdrachtgever

Algemeen

 

De klant erkent dat hij uitsluitend burgerlijk aansprakelijk is voor schade veroorzaakt aan de accommodatie, de inhoud, de uitrusting, aan derden en/of hun eigendommen, door zijn daad of die van een persoon, zijn gasten daaronder begrepen, of een dier waarvoor hij moet antwoorden na een ongeoorloofd of foutief gedrag, of een ongeoorloofd, foutief of niet-conform gebruik van de accommodatie of de inhoud ervan, een diefstal of een brand, evenals de niet-uitvoering van zijn contractuele verplichtingen. De kosten die de eigenaar maakt om de accommodatie, de inhoud, de uitrusting en/of de bijlagen in hun oorspronkelijke staat te herstellen, eventueel na aftrek van een verouderingscoëfficiënt, kunnen door de eigenaar als tegenprestatie van de borg worden afgetrokken voor toestemming van de huurder.

Verplichtingen van de klant bij aankomst

 

Tenzij anders vermeld op het inventarisdocument, vinden de aankomst van de klant en het ophalen van de sleutels plaats tussen 16 en 18 uur op het adres van de verstrekte accommodatie. Indien de klant, ongeacht de omstandigheden (bv. files, stakingen, enz.) tijdens dit tijdslot niet kan aankomen, moet hij persoonlijk de verantwoordelijke voor de receptie telefonisch verwittigen, wiens contactgegevens vermeld staan op het inventarisdocument, en om het eens te zijn met een ander tijdstip van aankomst. 

De klant heeft een termijn van 4 uur na het betreden van het gehuurde en uiterlijk tot 22 uur op de dag van aankomst, om elk gebrek aan overeenstemming van de accommodatie en/of de inhoud ervan aan de eigenaar te melden. met betrekking tot de informatie die haar is meegedeeld en die op het ontvangen inventarisdocument staat. Het niet verschijnen van de klant binnen deze termijn zal door deze beschouwd worden als een erkenning dat de informatie op de huisfiche en/of op het inventarisdocument in overeenstemming is met de werkelijkheid. Het inventarisdocument wordt dan beschouwd als tegenstrijdig bewijs van de staat van het vakantiehuis, de inhoud en de uitrusting op het moment van aankomst.

 

Verplichtingen van de huurder tijdens het verblijf 

 

- Respecteer de regels opgelegd door de autoriteiten in het kader van de COVID-19 pandemie

- Tijdens de gehele duur van het verblijf persoonlijk aanwezig zijn De klant verklaart onherroepelijk geïnformeerd te zijn dat hij als enige de volledige verantwoordelijkheid op zich neemt en verbindt zich er derhalve toe persoonlijk aanwezig te zijn in de hem ter beschikking gestelde accommodatie voor de gehele duur van het verblijf.

- Respecteer de bestemming van de accommodatie De klant stemt ermee in om als een goede vader van de accommodatie te genieten, in overeenstemming met het gebruik waarvoor deze is bestemd en de beschrijving die ervan wordt gemaakt op de presentatiepagina van de accommodatie die op de site wordt gepubliceerd. Hij verbindt zich er daarom toe om alle gebruiksaanwijzingen die door de Cottage du Vieux Chêne zijn opgesteld, te lezen en na te leven voor een goed verloop van het verblijf. De klant verbindt zich ertoe de hem ter beschikking gestelde accommodatie evenals zijn bijgebouwen en zijn omgeving, inclusief geluid, te respecteren. De klant stemt ermee in om geen voertuigen te parkeren op plaatsen die niet voor dit doel zijn voorzien (gazon, tuin, enz.). Hij verbindt zich er ook toe geen tijdelijke accommodatie te installeren zoals een tent, een stacaravan, enz.

- Respecteer de maximaal wettelijk toegestane capaciteit van de accommodatie. De klant verbindt zich ertoe de maximaal wettelijk toegestane capaciteit van de accommodatie te respecteren, evenals het eventuele verbod op bewoning van de accommodatie door groepen en/of voor doeleinden die niet zijn toegestaan door de bijzondere voorwaarden voor toegang tot de accommodatie, zoals vermeld op de website. . Om na te gaan of de wettelijk toegestane maximale capaciteit wordt gerespecteerd, wordt gekeken naar het totale aantal volwassenen, adolescenten, kinderen en baby's dat in de accommodatie verblijft, ongeacht het aantal bedden en/of slaapmeubilair dat materieel beschikbaar is in de betreffende accommodatie.

 

- Respecteer het verbod op het organiseren van bepaalde evenementen De organisatie van studentenfeesten, vrijgezellenfeesten, lock-down feesten of elk ander gelijkaardig evenement is verboden gedurende de hele huurperiode.

 

- Respecteer de voorwaarden met betrekking tot de aanwezigheid van honden. Honden zijn alleen toegestaan als ze uitdrukkelijk zijn toegestaan onder de speciale voorwaarden voor toegang tot accommodatie. Het verbod op de aanwezigheid van meer dan één hond strekt zich uit over het gehele terrein van de ter beschikking gestelde accommodatie, ook in de tuinen en bijgebouwen. Bovendien wordt de huurder-cliënt erop attent gemaakt dat hij verplicht is om te voldoen aan alle geldende wettelijke verplichtingen met betrekking tot het vasthouden van gevaarlijk geachte honden.

 

– Respecteer het rookverbod in het vakantiehuis De klant stemt ermee in het rookverbod in het vakantiehuis voor alle personen die in het vakantiehuis verblijven te respecteren en te handhaven. Wordt beschouwd als het interieur van het vakantiehuis elke ruimte geïsoleerd van de omgeving door muren, voorzien van een plafond of vals plafond. Indien nodig stemt de klant ermee in om de eigenaars te vragen naar de meest geschikte plek om buiten het huis te roken en de meest geschikte manier om filters, tabak en ander afval als gevolg van roken op te vangen. De eigenaren van het gehuurde vakantiehuis kunnen niet aansprakelijk worden gesteld indien echter hinderlijke sigarettengeuren worden geconstateerd door het niet naleven van deze voorwaarde door vorige huurders.

 

-De eigenaar heeft het recht om de kosten voor het schoonmaken van de matrassen en alle andere beddengoed die aan de klant ter beschikking worden gesteld, van de borgsom in mindering te brengen.

 

- Verbod om een friteuse te gebruiken Tenzij anders bepaald, stemt de klant ermee in dat er geen frituur zal worden gebruikt in het gehuurde voor de duur van het verblijf.

 

– Eventuele gebreken aan het gehuurde onmiddellijk melden Indien de huurder-cliënt een gebrek aan het gehuurde vaststelt dat tijdens het verblijf op korte termijn kan worden verholpen, dient hij dit VERPLICHT te melden aan de eigenaar, aan de door hem gemachtigde persoon, of , de beheerder die verantwoordelijk is voor de receptie zodra hij dit verneemt, zodat de eigenaar onverwijld een passend antwoord kan geven. Bij gebreke hiervan zal de huurder-cliënt geen aansprakelijkheid van de eigenaar kunnen vorderen. Indien tijdens het verblijf niet direct een oplossing kan worden geboden, heeft de huurder-klant een termijn van maximaal 48 uur na het einde van het verblijf om een klacht in te dienen.

Mogelijke huurschade De klant verbindt zich ertoe de eigenaar, de door hem gemachtigde persoon of de beheerder die verantwoordelijk is voor de ontvangst, onverwijld en uiterlijk bij vertrek op de hoogte te stellen van alle schade, schade of verlies veroorzaakt aan de accommodatie, de inhoud en/of de uitrusting ervan. De huurder dient zijn aangifte van verlies in

 

Sancties

 

Indien de huurder-cliënt een van de verplichtingen niet nakomt, kan hem de toegang tot de accommodatie worden geweigerd en heeft de Cottage du Vieux Chêne het recht om het contract te beëindigen en kan het contract ook beëindigen als hij kennis krijgt van een ongeoorloofd gebruik. niet-geautoriseerde accommodatie door de huurder of een persoon die door deze laatste is gemachtigd om zich in het pand te bevinden, of zelfs het gedrag van een dier dat de huurder onder zijn hoede heeft, waardoor verlegenheid of overlast wordt veroorzaakt of kan veroorzaken, zodat het de goede werking van het verblijf.

 

Verplichtingen van de klant bij vertrek

 

Tenzij anders vermeld op het inventarisdocument, is de klant verplicht om de ter beschikking gestelde accommodatie vóór 10.00 uur op de laatste dag van het verblijf te verlaten, behalve in het weekend wanneer het vertrek is toegestaan tussen 10.00 en 20.00 uur. De klant is verplicht om de accommodatie, de inhoud en de uitrusting terug te geven in dezelfde staat als die vermeld in het document van inventaris van de inrichting, binnenkomst en in een perfecte staat van orde en netheid. De klant blijft verplicht, ondanks de eindschoonmaak door een derde partij, de geveegde accommodatie terug te geven, de vaat schoon te maken en op te bergen, de huishoudelijke apparaten (inclusief de barbecue) schoon te maken, de meubels terug te plaatsen op hun plaats nadat ze zijn verplaatst, de toiletten schoon achter te laten, het afval te sorteren en op de aangegeven plaats te plaatsen, de bedden los te maken en de eventueel ter beschikking gestelde lakens op te vouwen. De kosten die de eigenaar maakt wegens het niet nakomen van voornoemde verplichtingen zullen in mindering worden gebracht op de borgsom en, indien de borg onvoldoende is om deze schoonmaakkosten te dekken, door de eigenaar aan de opdrachtgever in rekening worden gebracht.

 

Verzekering

 

De huurder-klant verbindt zich ertoe een geldig verzekeringscontract af te sluiten dat zijn aansprakelijkheid dekt in geval van brand in het gehuurde gebouw.

borg:

De huurder verbindt zich ertoe het gehuurde met zorg te gebruiken. Deze laatste zal, naast de huurkosten, alle schade aan de accommodatie op zich nemen, evenals de kosten van vervanging van verloren, vernietigde of beschadigde voorwerpen. De huurder is aansprakelijk voor alle schade die hij of de personen die hem vergezellen, opzettelijk of door nalatigheid veroorzaken. Om de uitvoering ervan te garanderen, beschermt de borg (of "borg") de eigenaar in geval van schade veroorzaakt door de huurder. Om de uitvoering ervan te garanderen, maakt de serviceprovider Swikly het mogelijk om een ​​bedrag veilig te stellen door een afdruk van een creditcard die is gemaakt via een e-maillink die vooraf wordt verzonden. Er vindt geen afschrijving plaats, de opdruk wordt binnen 30 dagen na de datum van betaling van de aanbetaling gewist, tenzij er schade wordt geconstateerd. Indien nodig dient de eigenaar de huurder een bewijs te overleggen van het bedrag dat is ingehouden op de borg.

bottom of page